Je winkelwagen is momenteel leeg!
Luxexcel, weer les in bescheidenheid voor technici
Het avontuur van Luxexcel is een intrigerend verhaal over starten en scalen in de hightech. Maar het is voor ons technici ook de zoveelste les in bescheidenheid. Sales en marketing gaan er vandoor met de buit en idealen.
Al zijn je uitvindingen nog zo slim en uniek, al timmer je de zaak volledig dicht met patenten, de Luxexcel-case laat zien dat er altijd machtigere partijen zijn. In dit geval internetgigant Meta met op de achtergrond luxemerk EssilorLuxottica.
Laten we beginnen bij het aanstekelijke technische succes van Luxexcel. Een handvol technici ontwikkelt een techniek om optiek te 3D-printen en onderweg ontdekken ze tot hun eigen verbazing dat ze een greenfield-technologie te pakken hebben die potentieel ontwrichtend is voor een miljardenmarkt, die van de brillen. Maar weinig startende ondernemingen in de hardware worden geboren onder zo’n gunstig gesternte.
Login
Problemen met inloggen? Bel dan (tijdens kantooruren) naar 024 350 3532 of stuur een e-mail naar info@techwatch.nl.