De business- en architectuurbeslissingen die uiteindelijk leidden tot de verkoop van Luxexcel aan Meta

René Raaijmakers
Leestijd: 15 minuten

Luxexcel legde in 2016 en 2017 de basis voor de uiteindelijke verkoop aan internetgigant Meta. High-Tech Systems magazine zet de beslismomenten en keuzes van die cruciale jaren op een rijtje.

Met de komst van Hans Streng en zijn managementteam krijgt 3D-optiekprinter Luxexcel in 2016 focus. De van oorsprong Zeeuwse start-up gaat vanaf dat moment voor de brillenindustrie. De mannen tuigen een strategie op waarbij ze software en de bescherming van kennis centraal stellen.

Het doel en plan zijn helder. Er liggen twee kansrijke markten in het verschiet: complexe brilvormen en daarnaast virtual en augmented reality. De onzekerheden zitten in de snelheid waarmee de technologie zich zal ontwikkelen en hoe snel de kosten naar beneden kunnen.

Dit artikel is exclusief voor premium leden van High-Tech Systems Magazine. Al premium lid? Log dan in. Nog geen premium lid? Neem dan een premium lidmaatschap en geniet van alle voordelen.

Inloggen

Problemen met inloggen? Bel dan (tijdens kantooruren) naar 024 350 3532 of stuur een e-mail naar info@techwatch.nl.