Goed jaarrapport voor Dassault

Alexander Pil
Leestijd: 1 minuut

Dassault Systèmes heeft in het vierde kwartaal en het boekjaar 2012 de omzet en nettowinst met dubbele cijfers verhoogd. Het bedrijf realiseerde in 2012 een totale omzet van 2,0 miljard miljard euro, 14 procent meer dan in 2011. Daarvan is 1,85 miljard euro afkomstig van softwareverkopen, 15 procent meer dan het jaar ervoor. De nettowinst is uitgekomen op 425 miljoen euro, een groei van 17 procent.

Dassault-topman Bernard Charlès licht toe: ’2012 was een belangrijk jaar, met de onthulling van het nieuwe Dassault Systèmes als 3D Experience-bedrijf en de introductie van onze social industry experience-strategie. Het was een jaar met een ongekende transitie binnen het bedrijf om ons te positioneren voor een totale markt van zo‘n 32 miljard dollar, het dubbele van de markt die wij tot op heden adresseerden. De markt heeft 3D Experience als nieuwe strategie heel goed ontvangen, wat onder meer blijkt uit een groot aantal nieuwe klanten. Mede dankzij uitbreiding van het indirecte verkoopkanaal hebben wij maar liefst twintig duizend nieuwe klanten binnengehaald, een recordprestatie. Met alle merken bereiken wij nu tien miljoen softwaregebruikers.‘

Dit artikel is exclusief voor premium leden van High-Tech Systems Magazine. Al premium lid? Log dan in. Nog geen premium lid? Neem dan een premium lidmaatschap en geniet van alle voordelen.

Inloggen

Problemen met inloggen? Bel dan (tijdens kantooruren) naar 024 350 3532 of stuur een e-mail naar info@techwatch.nl.