Metris geëerd met exportprijs

Alexander Pil
Leestijd: 1 minuut

De Leeuw van de Export-prijs gaat dit jaar naar Metris. De metrologie-expert uit Leuven ging met de eer strijken vanwege zijn steile groei en sterke internationale business. ’De historiek van Metris is doordrongen van klantgerichte overname- en ontwikkelingsstrategie‘, schrijft de jury in zijn rapport. ’Daar kunnen andere Vlaamse bedrijven een voorbeeld aan nemen. Openheid op de wereld en bereidheid tot verregaande samenwerking zijn noodzakelijk voor wie het wil maken als moderne internationale ondernemer.‘

Sinds zijn oprichting in 1996 is Metris sterk gegroeid door overnames en op eigen kracht. Het bedrijf heeft 660 medewerkers in dienst en beschikt over verschillende productie- en R&D-faciliteiten in het buitenland. Grote namen onder zijn klanten zijn Airbus, BMW, Boeing, Ford, General Motors, Honda, Volkswagen, Volvo, maar vooral Toyota, waar het sinds de start een nauwe relatie mee heeft. ’Meer dan 98 procent van onze omzet halen we in het buitenland‘, zegt Metris-directeur Bart Van Coppenolle trots. ’In de afgelopen vijf jaar hebben we de omzet vervijftienvoudigd en de winst zelfs nog agressiever zien groeien.‘

Dit artikel is exclusief voor premium leden van High-Tech Systems Magazine. Al premium lid? Log dan in. Nog geen premium lid? Neem dan een premium lidmaatschap en geniet van alle voordelen.

Inloggen

Problemen met inloggen? Bel dan (tijdens kantooruren) naar 024 350 3532 of stuur een e-mail naar info@techwatch.nl.