Je winkelwagen is momenteel leeg!

Een kenniseconomie op lemen voeten
Het Nederlandse basis- en middelbaar onderwijs verspilt kansen, het universitaire is er te genereus mee.
Het fundament onder de Nederlandse kenniseconomie kraakt, als je de Maastrichtse hoogleraar Inge de Wolf mag geloven. In een recente aflevering van de podcast ‘Droom en daad’ schetst zij een onthutsend beeld van het Nederlandse basis- en middelbaar onderwijs. Het niveau kachelt achteruit: een jaar of twintig geleden behoorden Nederlandse leerlingen wat betreft basisvaardigheden bij de OESO-top, inmiddels komen we niet verder dan het gemiddelde.
De overheid staat machteloos. Zij heeft alle knoppen om aan te draaien uit handen gegeven en stuit bij elke afslag op oppermachtige onderwijsbesturen, die niet noodzakelijkerwijs onderwijskwaliteit als grootste prioriteit hebben. Elke poging tot verandering worden al gauw geframed als een aanval op de vrijheid van onderwijs.
Login
Problemen met inloggen? Bel dan (tijdens kantooruren) naar 024 350 3532 of stuur een e-mail naar info@techwatch.nl.