Wedstrijd Postcodeloterij: ton voor zonneauto Lightyear en kans op meer

Nieke Roos
Leestijd: 1 minuut

Lightyear dingt dit jaar mee naar de hoofdprijs in de Green Challenge van de Postcodeloterij. Als een van de vijf finalisten ontving de Eindhovense startup maandag een cheque van honderdduizend euro tijdens de live tv-uitzending van RTL Summer Night. Lightyear zat er om te praten over de commerciële zonne-auto die het in 2019 op de Amerikaanse en Europese markt wil brengen. De ton is bedoeld voor de verdere ontwikkeling van de wagen.

De Green Challenge van de Postcodeloterij is een mondiale wedstrijd die het meest innovatieve en duurzame idee beloont dat leidt tot reductie van CO2-uitstoot. Op 14 september presenteren Lightyear en de vier andere finalisten hun plan voor een geselecteerd publiek in Amsterdam aan een internationale jury, die vervolgens de winnaar kiest. De nummer een ontvangt vijf ton, de runner-up twee ton.

Dit artikel is exclusief voor premium leden van High-Tech Systems Magazine. Al premium lid? Log dan in. Nog geen premium lid? Neem dan een premium lidmaatschap en geniet van alle voordelen.

Inloggen

Problemen met inloggen? Bel dan (tijdens kantooruren) naar 024 350 3532 of stuur een e-mail naar info@techwatch.nl.