Siemens scherpt doelen aan voor energie, gezondheid en industrie

René Raaijmakers
Leestijd: 1 minuut

Siemens stelt zijn doelen voor omzetgroei en winstgevendheid fors bij. Dat laat de Duitse gigant weten bij de bekendmaking van zijn resultaten over het eerste kwartaal. Siemens wil zijn omzet twee keer zo hard laten groeien als de wereldwijde economie. De winstgroei moet nog sneller zijn. Siemens boekt over zijn eerste kwartaal 6,5 miljard euro winst dankzij de verkoop van Siemens VDO.

Met zijn agressieve groeidoelen laat Siemens zien dat het vertrouwen heeft in de toekomst. Het margedoel voor de Gezondheidszorg-divisie is verschoven naar 14 tot 17 procent. Binnen de sector Industrie verwacht Siemens 9 tot 13 procent marge te realiseren vanaf het huidige kwartaal. Energie moet tussen de 11 en 15 procent marge op gaan leveren. Voor Industrie en Energie betekent dit dat de bovenste limieten voor het margedoel twee procentpunt hoger liggen.

’We willen aanhaken bij de beste concurrenten in winstgevendheid‘, zei Peter Löscher, bestuursvoorzitter en CEO van Siemens. Om zijn doelen te bereiken wil Löscher de organisatie efficiënter maken. Siemens wil zijn kosten voor verkoop, administratie en algemene zaken in de komende drie jaren met 10 tot 20 procent reduceren.

Dit artikel is exclusief voor premium leden van High-Tech Systems Magazine. Al premium lid? Log dan in. Nog geen premium lid? Neem dan een premium lidmaatschap en geniet van alle voordelen.

Inloggen

Problemen met inloggen? Bel dan (tijdens kantooruren) naar 024 350 3532 of stuur een e-mail naar info@techwatch.nl.