Schaeffler gaat digitaal met IBM
In het kader van zijn strategie ‘Mobility for tomorrow’ gaat Schaeffler zijn hele organisatie digitaliseren. Met IBM als strategisch partner werkt Schaeffler aan een digitaal platform voor het verwerken van grote hoeveelheden data, waarbij waardevolle inzichten worden verkregen voor het transformeren van zijn activiteiten. Vanaf deze maand zal de hieruit voortvloeiende Schaeffler Cloud beschikbaar zijn voor de eerste user cases en toepassingen.
Schaeffler heeft IBM gekozen als strategisch partner voor zijn digitale transformatie. IBM zal optreden als technologieleverancier, adviseur en ontwikkelpartner voor het digitale ecosysteem om Schaeffler te ondersteunen bij de integratie van zijn mechatronische componenten, systemen en machines in de snelgroeiende iot-wereld, evenals bij de implementatie van nieuwe market-ready bedrijfsmodellen op basis van digitale diensten. Als eerste mijlpaal hebben de twee ondernemingen een digitaal platform gebouwd voor alle digitale diensten van Schaeffler die toegevoegde waarde bieden.
In de eerste fase zal de samenwerking onder meer zijn gericht op Industrie 4.0 voor gereedschapsmachines. De cognitieve technologieën zullen Schaefflers Industrie 4.0-strategie voor gereedschapsmachines ondersteunen en zo bijdragen aan de algehele efficiëntie van apparatuur (overall equipment efficiency). Voorbeelden hiervan zijn het optimaliseren van productieprocessen, realtime analyse van gegevens en contextgestuurd onderhoud, netwerken en optimalisatie van meerdere machines binnen één productielijn. Het doel is om de productie en toevoerketen voortdurend te optimaliseren. De focus ligt op interne optimalisatie om de efficiëntie te verbeteren en daar optimaal gebruik van te maken om een nieuw dienstenaanbod voor klanten en partners te creëren.