Puntje over Point-One

René Raaijmakers
Leestijd: 4 minuten

Afgelopen dinsdag was ik te gast op het Point-One Network Event 2010 in ‘s-Hertogenbosch. Dat was echt de moeite waard. Ik heb nog geen getallen ontvangen, maar ik schat dat zo‘n vier- tot vijfhonderd mensen uit het hightechecosysteem naar de Brabanthallen waren gekomen.

Het drong pas later tot me door dat ik een aantal cruciale personen uit met name het midden- en kleinbedrijf niet had gezien. Daarmee had ik op de vorige bijeenkomst, afgelopen oktober in Rosmalen, wel gepraat. Wie zag ik opnieuw? Lobbyisten, adviseurs, rasnetwerkers en de sleutelfiguren uit de grote bedrijven en met name het Philips-ecosysteem. Goed om die weer te zien, maar jammer dat veel mkb-ondernemers blijkbaar andere prioriteiten hadden.

Vertel mij wat. Kleine bedrijven zijn beredruk met acquisitie en offertes waarvan er maar weinig worden gehonoreerd. Daarnaast houdt iedereen elkaar lekker bezig met het nabellen van facturen. Maar de opkomst van de kleinere partijen is niet alleen een reflectie van de barre tijden die we nog steeds beleven. Ook al rekent Point-One honderd van de honderdvijftig leden tot het segment mkb, de vereniging erkent dat het nog steeds moeite heeft om kleine spelers te betrekken.

Dit artikel is exclusief voor premium leden van High-Tech Systems Magazine. Al premium lid? Log dan in. Nog geen premium lid? Neem dan een premium lidmaatschap en geniet van alle voordelen.

Inloggen

Problemen met inloggen? Bel dan (tijdens kantooruren) naar 024 350 3532 of stuur een e-mail naar info@techwatch.nl.

Gerelateerde artikelen