Onzekere toekomst voor Brugse treinentak Bombardier

Alexander Pil
Leestijd: 1 minuut

Bombardier Brugge moet minstens een van de grote bestellingen binnenhalen die er tegen 2015 aankomen op de Belgische ov-markt, wil het zijn toekomst veiligstellen. En dan nog wordt het een huzarenstukje om het productiegat te vullen dat valt als de huidige bestellingen zijn afgewerkt. Dat schrijft De Tijd.

’Enerzijds dient zich een reeks opportuniteiten aan door verwachte orders, anderzijds is de concurrentie keihard om ze ook binnen te halen‘, zegt Johan Van den Bussche, landenmanager van Bombardier België in De Tijd. ’Hoe langer NMBS, MIVB en de anderen wachten met die orders, hoe groter het productiegat dat we moeten vullen.‘

In 2015 lopen drie productieopdrachten bij Bombardier vrijwel tegelijk op hun einde. NMBS, de Belgische spoorwegen, zullen rond die tijd vrijwel zeker een nieuwe grote bestelling plaatsen om oud materiaal te vervangen en de vloot uit te breiden. Bombardier zou daarmee uit de brand zijn maar het ondervindt hevige concurrentie van onder meer Alstom en Siemens. Met diezelfde bedrijven vecht Bombardier om opdrachten voor tramstellen in Luik en metrosystemen in Brussel.

Dit artikel is exclusief voor premium leden van High-Tech Systems Magazine. Al premium lid? Log dan in. Nog geen premium lid? Neem dan een premium lidmaatschap en geniet van alle voordelen.

Inloggen

Problemen met inloggen? Bel dan (tijdens kantooruren) naar 024 350 3532 of stuur een e-mail naar info@techwatch.nl.