Nevat-vicevoorzitter Koers roept leden op naar kosten te kijken

René Raaijmakers
Leestijd: 1 minuut

Leden van de Nederlands Vereniging Algemene Toelevering (Nevat) hebben de afgelopen vier jaar een omzetstijging van 40 procent gerealiseerd. Daarbij presteren ze volgens de belangenvereniging beter dan de metaalproductenindustrie als geheel, die zijn omzet tussen 2004 en 2007 met 30 procent zag groeien.

De onderliggende benchmarktest voert Nevat nu voor het vierde achtereenvolgende jaar uit. De vereniging maakt bij het onderzoek onderscheid tussen de toelevermarkten automotive, halfgeleiders, medisch, print- en analytische apparatuur, defensie, lucht- en ruimtevaart, magazijnen, olie- en gasindustrie en de grote internationale kennisinstellingen.

Nevat zegt dat de omzetten bij zijn leden het afgelopen jaar fors zijn gestegen. Wel zijn door de hoogconjunctuur de kosten toegenomen. ’Er moet alles aan worden gedaan om de toegevoegde waarde per medewerker op een stabiel niveau te houden‘, stelt Jellard Koers, vicevoorzitter van Nevat, in een persbericht dat de vereniging na zijn algemene ledenvergadering uitgaf. ’Bewust ondernemen en keuzes maken is een essentiële succesfactor. De Nevat-leden investeren steeds meer in leer- en groeivermogen om de strategie met hun processen en mensen waar te kunnen maken‘, aldus Koers.

Dit artikel is exclusief voor premium leden van High-Tech Systems Magazine. Al premium lid? Log dan in. Nog geen premium lid? Neem dan een premium lidmaatschap en geniet van alle voordelen.

Inloggen

Problemen met inloggen? Bel dan (tijdens kantooruren) naar 024 350 3532 of stuur een e-mail naar info@techwatch.nl.