Kennis en kunde staan centraal in push naar Smart Industry

Alexander Pil
Leestijd: 5 minuten

De machinebouw blijft sterk in beweging. Er is een digitale transitie gaande die betrekking heeft op zowel de bouw en ontwikkeling van producten als op de bijbehorende processen. Daaruit ontstaat een Smart Industry. Uit een tweede rondvraag van Siemens Digital Industries Software blijkt dat het vinden, binden en behouden van de juiste mensen cruciaal is.

Technologische ontwikkelingen maken machines slimmer. Ze worden uitgerust met sensoren en software waardoor ze via iot op afstand kunnen worden bewaakt en aangestuurd. Door machinedata beter en sneller te benutten ontstaan voor machinebouwers nieuwe mogelijkheden om proactief diensten te leveren aan hun klanten. Artificial Intelligence speelt hierbij een grote rol.

De impact van de digitalisering wordt steeds groter. Machinebouwers die het concept van Smart Industry omarmen, zijn beter in staat om snel op veranderende klantenwensen in te spelen, onder meer door meerdere productvariaties aan te bieden. Dat flexibiliseert niet alleen de productiecapaciteit, maar het verlaagt ook de kosten. Bovendien creƫren innovatieve fabrikanten nieuwe businessmodellen door bijvoorbeeld remote services te bieden en machines niet alleen te verkopen, maar op basis van performance contracten aan te bieden.

Dit artikel is exclusief voor premium leden van High-Tech Systems Magazine. Al premium lid? Log dan in. Nog geen premium lid? Neem dan een premium lidmaatschap en geniet van alle voordelen.

Inloggen

Problemen met inloggen? Bel dan (tijdens kantooruren) naarĀ 024 350 3532Ā of stuur een e-mail naarĀ info@techwatch.nl.