Festo houdt stijgende lijn vast

Alexander Pil
Leestijd: 1 minuut

In 2014 heeft Festo een omzet gerealiseerd van 2,45 miljard euro. Dat is 8 procent meer dan de 2,28 miljard uit 2013. Festo boekte de groei bij zowel klanten uit Duitsland (+9 procent) en Europa (+8 procent) als bij gebruikers uit Azië (+8 procent) en Noord- en Zuid-Amerika (+5 procent).

‘Festo is de afgelopen jaren hard gegroeid’, zegt topman Eberhard Veit op de Hannover Messe. ‘Vanuit deze positie zullen we investeren in de toekomst via onze Lead-strategie – leadership in automation and didactic – om onze leidende positie op de markt van pneumatische en elektrische aandrijving in de industriële automatisering en in opleiding te versterken.’

Onderdeel van die investering is de veertig miljoen dollar die Festo steekt in de bouw van een grote productie- en logistieke site in Mason, Ohio. Dat Regional Service Centre moet volgend jaar de deuren openen. Zo hoopt Festo zijn resultaten op de Noord-Amerikaanse activiteiten een boost te kunnen geven. Eerder stelde het bedrijf Thomas Pehrson, sinds 1999 algemeen directeur van Festo Nederland, aan om de regio Festo Amerika te ondersteunen. Naast China is die regio namelijk een focusgebied voor Festo.

Dit artikel is exclusief voor premium leden van High-Tech Systems Magazine. Al premium lid? Log dan in. Nog geen premium lid? Neem dan een premium lidmaatschap en geniet van alle voordelen.

Inloggen

Problemen met inloggen? Bel dan (tijdens kantooruren) naar 024 350 3532 of stuur een e-mail naar info@techwatch.nl.