Festo en de TSM zetten schouders onder MBA Mechatronica

René Raaijmakers
Leestijd: 4 minuten

Begin volgend jaar start TSM Business School de opleiding MBA Mechatronica met ondersteuning van Festo. De driejarige opleiding stimuleert ondernemers en technici en maakt ze slagvaardig in snel veranderende markten. De partners willen aanstormend talent in het midden- en kleinbedrijf interesseren voor de MBA. ’We doen dit voor mensen met ambitie‘, zegt manager business development Peter Wolfraad van TSM. ’We willen geen mensen die alleen maar komen omdat de baas hen stuurt.‘

Het duo wil andere grote technologieleveranciers betrekken bij hun initiatief. Siemens noemen ze met name. Op 13 en 20 november organiseren Festo en TSM gratis ontwerpsessies om samen met betrokkenen uit de mechatronicasector en deskundigen van TSM inhoud te geven aan het initiatief. Technisch ondernemingstalent kan daarmee dan vrijblijvend kennis maken.

Festo Didactic liep al langer rond met het idee om technici meer zakelijk instinct en leiderschap bij te brengen. Maar een ontmoeting met de TSM Business School bracht de zaak in een stroomversnelling. De onderwijsinstelling richt zich op professionals met een technische achtergrond en organiseert al nichegerichte MBA‘s. Wolfraad van TSM: ’Door ons te focussen, kunnen we met onze opleidingsprogramma‘s de concurrentiepositie van Nederlandse bedrijven werkelijk versterken. Kleine en middelgrote talentvolle bedrijven moeten elkaar vinden en werken aan kosteneffectiviteit en duurzame innovatie.‘

Dit artikel is exclusief voor premium leden van High-Tech Systems Magazine. Al premium lid? Log dan in. Nog geen premium lid? Neem dan een premium lidmaatschap en geniet van alle voordelen.

Inloggen

Problemen met inloggen? Bel dan (tijdens kantooruren) naar 024 350 3532 of stuur een e-mail naar info@techwatch.nl.