Eaton helpt klanten met leverings- en productiediensten
Eaton heeft de Value Added Services geïntroduceerd, een dienstenpakket op maat voor zijn industriële schakelapparatuur, automatiseringsoplossingen en elektriciteitsdistributieaanbod. Na een analyse van het productieproces en de logistieke keten van de klant werkt Eatons VAS-team samen met de klant oplossingen uit die de procesefficiëntie voor producten en systemen verbeteren. VAS omvat zowel diensten voor het beheer van de voorraden en materiaalstromen als voor de productie en klantenservice.
De diensten voor het beheer van de voorraden en materiaalstromen richten zich zowel op consulting en orderanalyses als op individuele etikettering, verpakkingen op maat, orderpicking en containerbeheer. Twee voorbeelden van meetbare waarde zijn het verminderen van het verpakkingsafval en het waarmaken van just-in-time leveringen. In het productiesegment behoren zowel de voormontage van units, geprefabriceerde Smartwire-DT-kabels, voorbedrade elektrische componenten en systemen als op maat gemaakte software voor hmi’s, plc’s en frequentieregelaars tot de diensten die het VAS-team aanbiedt. Er kunnen ook besparingen worden gerealiseerd in de klantenservice dankzij oplossingen voor servicebehoeften en een optimaal beheer van reserveonderdelen.
‘Een geoptimaliseerde logistieke keten kan hen heel wat kosten en tijd doen besparen’, aldus Jens Weigl van Eaton. ‘Er zijn natuurlijk verschillende manieren om besparingen te realiseren. Waardevolle werkkrachten kan de kans worden gegeven zich meer te focussen op hun kerntaken, een correcte orderpicking kan de foutpercentages doen dalen, montage-inspanningen en stilstandtijden kunnen worden verminderd en de leveringstermijnen kunnen worden verkort.’