Beste adverteerder,

René Raaijmakers
Leestijd: 3 minuten

Je hebt als lezer van dit blad natuurlijk mijn welkomstwoord gelezen, maar hier richt ik me hier tot jou, de man of vrouw met wie wij gemeen hebben dat we een aantrekkelijke doelgroep van beslissers in de hightech bedienen. Laat ik eerlijk zijn: zonder jou heeft een blad als dit helemaal geen bestaansrecht, dus in de eerste plaats dank voor je vertrouwen in onze redactionele strategie.

Hoe ziet die eruit? In High-Tech Systems magazine wil ik in de eerste plaats voorrang geven aan kwaliteit en niet aan kwantiteit. Een-op-een kopi√ęren van persberichten doen we niet. Vakbladen grijpen – meestal noodgedwongen – vaker naar de copy-paste-knoppen. Ik zie het als armoede en heb geen zin om domme kopieerders in dienst te nemen of er zelf tijd aan te besteden. Als lezers dat soort berichten wel willen lezen, dan kunnen ze die op talloze websites vinden. Waarom zouden wij ons bij die grijze brij voegen?

Onze ervaren redactie is selectief en wil voor duiding zorgen. Persberichten namen we al nooit klakkeloos over, maar we zijn hierin nog strenger geworden. Soms zitten er overigens berichten bij die wel degelijk de moeite waard zijn. Als dat zo is, dan redigeren we daar wel alle blabla uit en brengen de materie terug tot de essentie. Dat kost veel tijd en die hebben de meeste journalisten van vakbladen helaas niet meer. Maar die investering is wel nodig om aandacht te krijgen van de veeleisende lezer en om uiteindelijk het verschil te maken voor de adverteerder.

Dit artikel is exclusief voor premium leden van High-Tech Systems Magazine. Al premium lid? Log dan in. Nog geen premium lid? Neem dan een premium lidmaatschap en geniet van alle voordelen.

Inloggen

Problemen met inloggen? Bel dan (tijdens kantooruren) naar 024 350 3532 of stuur een e-mail naar info@techwatch.nl.

Gerelateerde artikelen