ASML scoort vijf sterren in klanttevredenheidsonderzoek

Paul van Gerven
Leestijd: 1 minuut

Klanten hebben weinig te klagen over de apparatuur en diensten van ASML. In een klanttevredenheidsonderzoek van VLSI Research gaven ze de Veldhovense machinebouwer een 9,2, genoeg voor de volle vijf sterren. Met die score leidt ASML meerdere subcategorieën in de enquête; overall troeft alleen testspecialist Advantest het bedrijf af.

Het klanttevredenheidsonderzoek van VLSI Research, dat sinds 1988 jaarlijks wordt uitgevoerd, is de enige openbare gelegenheid voor chipfabrikanten om feedback te geven over hun leveranciers van halfgeleiderapparatuur en subsystemen. Dit jaar ontving VLSI input van meer dan 89 procent van de chipmarkt en 79 procent van de subsysteemklanten. Deelnemers werd gevraagd om leveranciers van apparatuur in veertien categorieën te beoordelen op basis van drie belangrijke factoren: leveranciersprestaties, klantenservice en productprestaties.

Dit artikel is exclusief voor premium leden van High-Tech Systems Magazine. Al premium lid? Log dan in. Nog geen premium lid? Neem dan een premium lidmaatschap en geniet van alle voordelen.

Inloggen