Als je alles al weet, hoe leer je dan ooit iets nieuws?

Collin Arocho
Leestijd: 4 minuten

In een krappe arbeidsmarkt werken bedrijven harder dan ooit om medewerkers te behouden en nieuw talent aan te trekken. Reinier Perquin, softwaremanager bij Thermo Fisher, is van mening dat het bieden van aan zijn medewerkers niet alleen helpt om nieuw personeel aan te trekken, maar ook zijn mensen fris houdt.

Thermo Fisher Scientific, een multinational in de ontwikkeling van biotechnologische producten, heeft wereldwijd meer dan zeventigduizend mensen in dienst. Hoe slaagt een bedrijf met zo’n grote wereldwijde aanwezigheid erin om zijn werknemers te behouden en voortdurend nieuwe medewerkers aan te trekken? Volgens Reinier Perquin, manager van de softwaregroep op het Eindhovense kantoor, is de grootste aantrekkingskracht voor ingenieurs de mogelijkheid om aan baanbrekende projecten te werken. Een voorbeeld: met behulp van geavanceerde software helpen om het probleem van wereldwijde ziekten op te lossen. Om deze getalenteerde ingenieurs aan boord te krijgen, is investeren in zowel technische als sociale training een waardevol instrument, stelt Perquin.

Als manager binnen de Eindhovense r&d-afdeling van Thermo Fisher is Perquin heel regelmatig op zoek naar nieuwe aanwas voor de softwaregroep. Wat hem opviel tijdens die gesprekken is dat trainingsbudgetten steeds belangrijker zijn om potentiële collega’s aan te trekken. ‘In sommige interviews is het een van de eerste vragen die de kandidaten stellen. Dat zien we steeds meer. We bieden weliswaar geen individuele trainingsbudgetten aan, maar we begrijpen zeker hoe belangrijk dat kan zijn. Daarom hebben we een groepsbudget dat specifiek is bedoeld om onze medewerkers aan te moedigen om gebruik te maken van de trainingsmogelijkheden’, legt Perquin uit.

Dit artikel is exclusief voor premium leden van High-Tech Systems Magazine. Al premium lid? Log dan in. Nog geen premium lid? Neem dan een premium lidmaatschap en geniet van alle voordelen.

Inloggen

Problemen met inloggen? Bel dan (tijdens kantooruren) naar 024 350 3532 of stuur een e-mail naar info@techwatch.nl.